Relacja z targów Budma 2017 oraz RemaDays 2017

Już za nami dwie najciekawsze imprezy targowe organizowane w Polsce – Budma 2017 oraz  RemaDays 2017. Budma to już tradycja na Polskim rynku targowym, targi które odbywają się co roku w Poznaniu są świętem dla wszystkich osób zainteresowanych architekturą oraz budownictwem. Tegoroczna edycja trwała aż 4 dni, co plasuje Polskie targi w czołówce pod względem liczby odwiedzających oraz liczby wystawców. Warto dodać, iż w zeszłorocznej edycji w targach wzięło udział ponad 45 tysięcy osób. W tym roku prawdopodobnie było podobnie.

Edycja targów w tym roku odbyła się pod hasłem „Inspiracja – Wiedza – Biznes”.  Celem organizatorów targów było stworzenie wygodnej platformy na której dojdzie do miksu tych trzech składników. Jest to szczególnie istotne z perspektywy Polskich przedsiębiorstw z branży budowlanej które są bardzo wysoko cenione za granicą. Ciągłe doskonalenie oraz wymiana doświadczeń pozwalają przedsiębiorstwom nie tylko optymalizować koszty oraz lepiej zarządzać przedsiębiorstwem, lecz również bezpośrednio wpływają na zakres oferowanych produktów, ich jakość oraz ewaluację.

Jak co roku, oprócz działań związanych z wystawcami, organizatorzy również zaplanowali panele dyskusyjne, seminaria oraz inne ciekawe wydarzenia. Warto wspomnieć przynajmniej o organizowanym Forum Gospodarczym Budownictwa i Dni Inżyniera Budownictwa. Po raz kolejny również w trakcie targów powstała Strefa Fachowca, w ramach której goście odwiedzający targi mogli sami wypróbować różne narzędzia, materiały czy aparaturę – promowaną przez wystawców. Takie działania stoją również za sukcesem Polskich targów BUDMA. W trakcie targów odbyło się również spotkanie z Hiszpańskim architektem Fenando Menisem – projektantem między innymi Centrum Kongresowo – Kulturanlnego Jordanki w Toruniu.

W targach również wzięła udział nasza delegacja. Podkreślając naszą obecność na targach promowaliśmy możliwości rozwoju eksportu zarówno poprzez zasoby własne firmy jak również poprzez dotację Unijne. Udało nam się odbyć wiele bardzo interesujących rozmów zarówno z gośćmi jak i wystawcami – nasz cel został osiągnięty. Świadomość możliwości wykorzystania posiadanych zasobów oraz projektów UE do eksportu wzrosła! Jesteśmy dumni, że będziemy mogli pomóc naszym kontrahentom budować Polski wizerunek marek eksportowych i zwiększać poziom eksportu Polski.

Drugą ważną imprezą targową, która odbyła się  na początku tego roku były targi RemaDays, czyli jedna z największych imprez targowych branży reklamowej na świecie odbywająca się od 2005 roku. W tym roku – podobnie jak w roku poprzednim, targi odbywają się w PTAK Warsaw Expo. Na powierzchni ponad 35 tyś. m2 wystawiło się 750 wystawców. Targi odwiedza prawie 20 tysięcy gości z całego świata. Targi podzielono na 9 różnych sektorów. Również tutaj, organizatorzy postanowili nie tylko udostępnić przestrzeń wystawienniczą, lecz również zorganizowali seminaria oraz fora dyskusyjne służące wymianie doświadczeń. (RemaCongress). Celem naszego udziału w targach była promocja kooperacji przedsiębiorstw, dzięki którym firmy mogą rozwija się bardziej  dynamiczniej.

Obie imprezy były dla nas ciekawym doświadczeniem pozwalającym nam poznać przedsiębiorców ich problemy oraz oczekiwania związane z prowadzeniem działalności eksportowej. Wierzymy, iż poprzez bliskie relacje z przedsiębiorstwami wypromuje w Polsce ideę Konsorcjów Eksportowych oraz w sposób bezpośredni rozwiniemy Polski Eksport.